نتایج جستجو برای عبارت :

طامات گوئی عرفا

سحرگاهی شدم سوی خرابات
که رندان را کنم دعوت به طامات
عصا اندر کف و سجاده بر دوش
که هستم زاهدی صاحب کرامات
خراباتی مرا گفتا که ای شیخ
بگو تا خود چه کار است از مهمات
بدو گفتم که کارم توبهٔ توست
اگر توبه کنی یابی مراعات
مرا گفتا برو ای زاهد خشک
که تر گردی ز دردی خرابات
اگر یک قطره دردی بر تو ریزم
ز مسجد بازمانی وز مناجات
برو مفروش زهد و خودنمائی
که نه زهدت خرند اینجا نه طامات
کسی را اوفتد بر روی، این رنگ
که در کعبه کند بت را مراعات
بگفت این و یکی درد
دیده شده است که عرفای بزرگ ،بعد از تحصیل حکمت و مدتی سلوک کردن ، در مراحل مختلف عرفان منحرف گردیده اند .عارفی چون بایزید بسطامی ، وقتی می شنود که موذن می گوید :" الله اکبر " ،می گوید :" ان اکبر منه " یعنی من از او (خدا) بزرگتر هستم . و یا وقتیکه می شنود که مودن می گوید : " سبحان الله " می گوید : " سبحان ما اعظم شانی " یعنی بقدری به برتری خود می نازد که ازعظمت شان و مرتبه اش دچار بهت می شود . و یا وقتی که حافظ می گوید : 
بودم آن روز من از طائفه درد کشان 
که نه ا
ترس گوید باز با ما رام باشبرّه‌ای در درّه‌ی آرام باش
عشق گوید سر کش و پرواز کنپخته‌ی دنیا و ما را خام باش
نوبت تعظیم بر بت‌ها گذشتنور حق بر قلّه‌ی اهرام باش
منقضی شد نامهای باستاننام نو در سینه‌ی بی‌نام باش
عقل گوید شرط طامات عظام زین مقامات عوامی عام باش
تو برو غوّاص شطّ سرخ شوسالک آن ماه ناهنگام باش
چیست راز عشق؟ گفتم، گفت هیچعاشق هستی نیک‌انجام باش
حضرت حق بار داد و یار دادحلمیا شاکر از این پیغام باش
به سوی تو فضایل کارگر نیستکرامات از شرارت خوبتر نیست
به سوی تو نه طاعات و نه طاماتعبادات مکرّر جز ضرر نیست
فقیهان سوی تو دارند لیکنفقیهان را نصیبی جز نظر نیست
خلایق بنده‌ی عادات خویش‌اندنه خلقان را جز از نامت خبر نیست
بتر از حلقه‌بازان نیست در دهرکه این جمعیّت از نوع بشر نیست
به سوی تو یکی قلب پر از عشقاگر دارد کسی عمرش هدر نیست
بیا حلمی بیا بیرون از این قبرکه اینجا جز دمی از خیر و شر نیست
موسیقی: Worakls - Cœur de la Nuit
قتل رفتاری جنایی و خشن است به انگیزه آدم کشی ارادی وعمدی اشاره دارد که باعث می شود فردی ، فرد دیگر را به قتل برساند. جرم قتل یکی از جرایم خشونت آمیز است که در آن آسیب رساندن و صدمه وارد کردن با هدف نابودی جسمانی، تباه ساختن و از بین بردن فرد انجام می شود .قانونگذار در قانون مجازات اسلامی مصوب۱۳۹۲ جرم قتل را به سه گروه عمد، شبه عمد و خطای محض تقسیم نموده است.قتل عمد چیست؟✅طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲که تعریف قتل عمد در4 بند و 2 تبصره بیا
دو سال پیش همین موقع آفیشیالی با هم دوست بودیم.
دو سال بعدش که بشه الان رسما شرعا عرفا قانونا سر خونه خودشه با زنش!
و من تنهام...
دو سال دیگه این موقع...
کی میدونه من کجام؟ با کی‌ام؟ در حال انجام چه کاری و کجای دنیام؟ کی تو زندگیمه؟
این روزها که بیماری اپیدمی باعث شده همه توی خونه بمونند البته اگر لطف
کنند و بمونند ؛ آدم واقعا دلش می گیرد ، البته دقیق نمی دونم دل آدم می
گیرد یا قلوه اش یا ... به هر حال ، احوالات غریبی بهمون دست می دهد
گاهی چنان مضطرب می شویم که یقین می کنیم که اخلاقا ، عرفا ، علما
و هرچه عن یا ان داریم حق نداریم از خونه بیرون شویم.
ادامه مطلب
بسم الله 
شکل هستی ، ساحتش شبیه یک دایره است . اصلش عرفا می گویند دایره الوجود ؛ توحید و معاد ، قوس نزول و صعود . می شود یک دایره . 
شکل این دایره در عالم مادی خیلی پیداست . یعنی وضعیت زمین در منظومه شمسی و کهکشان و کل عالم هم شبیه دایره است . 
حالا وقتی به دایره نگاه می کنیم چه می بینیم . یک مرکز و محیطش که گرد مرکز را گرفته . مثل طواف می ماند دیگر ، نه ؟ 
حالا به کل هستی نگاه کنید که ببینید چطور در یک طواف دائم است . از طواف گرد کعبه بگیر تا زمین دور خ
بسم الله 
شکل هستی ، ساحتش شبیه یک دایره است . اصلش عرفا می گویند دایره الوجود ؛ توحید و معاد ، قوس نزول و صعود . می شود یک دایره . 
شکل این دایره در عالم مادی خیلی پیداست . یعنی وضعیت زمین در منظومه شمسی و کهکشان و کل عالم هم شبیه دایره است . 
حالا وقتی به دایره نگاه می کنیم چه می بینیم . یک مرکز و محیطش که گرد مرکز را گرفته . مثل طواف می ماند دیگر ، نه ؟ 
حالا به کل هستی نگاه کنید که ببینید چطور در یک طواف دائم است . از طواف گرد کعبه بگیر تا زمین دور خ
"هوالنور" 
میگن که عرفا و بزرگان اخلاق حتی به چهره افراد نزدیکشونم نگاه نمیکنن 
خب من با این همه کار و رفت و آمد نمیتونم اینجوری باشم ولی سعیمو میکنم
چند وقتیه که خیلیارو شناختم و الان روابطم با دیگران خیلی محدود شده، عجیبه که حس خیلی خوبی هم دارم. 
جز چهره مامان و بابام و یکی از نزدیک ترین دوستام و وقتایی که کسی ازم سوال میپرسه، دیگه به چهره کسی نگاه نمیکنم.
البته چه خواب باشم چه بیدار، چه مشغول کار باشم چه سرکلاس، توی ذهنم فقط یک چهره میبینم
٩ تیر تولد دوست و رفیق شفیقم، خانوم "دکتر" نون بود. ٢٤ ساعت پیش متن بالا بلندی نوشتم و در اون طامات ها بافتم از جهت عرض تبریک و ارادت خدمت سرکار خانوم "دکتر". طی ٢٤ ساعت گذشته سرکار به قدری مشغول بودن که نتونستن کلک مبارک بر تاچ گوشی نهاده و کلامی چند تایپ نمایند. افتخار ندادن تشکر کنن خلاصه و این حرکت محیر العقول بنده ی حقیر رو وظیفه تلقی نمودن چنان که وظیفه ی هر روزه ی درس خواندن! این حرکت از جانب من سراپا تقصیر محیر العقول مینمود چرا که پس از ای
عرفان چشمچشم آدمی شباهت بسیار عجیبی به کهکشان دارد؛شاید از این روست که عرفا، انسان را نسخه کوچکی از عالم هستی می دانندو به انسان «مردمک چشم» می گویند و معتقدند خداوند از دریچه مردمک چشم انسان، به جهان نظر می کند.مردمک که سوراخ کوچکی در نقطه میانی عنبیه است، تمام اسرار درون آدمی را با کاهش و افزایش قطرش فاش می کند.چشم انسان مراتبی دارد و معانی بلندی که «نگاه»، «رؤیت»، «ادراک»، «چشم های چند بعدی»،«چشم دل»، «چشم برزخی »و... همه از مواری است که
در خواستگاری، توافق پسر و دختر و یا خانواده‌های دو طرف درباره ازدواج تعهد و حتی مشروعیت رابطه زناشویی ایجاد نمی‌کند.طبق قانون تصمیم بر ازدواج، ایجاد تعهد برای زوجین نمی‌کند حتی اگر تمام یا قسمتی از مهریه‌ای که بین طرفین برای ازدواج مقرر شده است، پرداخت شده باشد.بنابراین هر یک از زن و یا مرد در زمان خواستگاری تا زمانی که صیغه عقد جاری نشده است می‌تواند از ازدواج امتناع کند و طرف دیگری نمی‌تواند به هیچ وجه، او را مجبور به ازدواج کرده و یا
بنده‌خدا یعنی روحی که پذیرفته است حکم حق بر فکر و خیال و قلب و بدن او جاری باشد، اختیارش را به دست حق داده است، و این غیر از این است که انسان بی‌اختیار باشد، بلکه با اختیارش حکم خدا را اختیار کرده است و لذا می‌بینیم درظاهر و باطن کاملا تسلیم حکم خدا است.به قول مولوی :
این معیت با حق است و جبر نیست / این تجلی مَه است، اَبر نیست
یکی از جا‌هایی که عموماً حرف عرفا را نمی‌فهمند همین‌جا است. آن عارف، مدام به نفس امّاره گفته: تو حرف نزن، بگذار حق فرما
بسمک یا خبیر
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی می فرمایند:
دعوا و نزاعی با عقل و فیلسوف و فلسفه نداریم، و این ک عرفا، عقول جزئیه را نکوهش می کنند، نه این ک صغری و کبری و برهان، نامطلوب باشد؟ بلکه سخن این است ک در این حد توقف نکنید ک بالاتری هم هست و بالاترها هم وجود دارد.
بسمک یا خبیر
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی می فرمایند:
دعوا و نزاعی با عقل و فیلسوف و فلسفه نداریم، و این ک عرفا، عقول جزئیه را نکوهش می کنند، نه این ک صغری و کبری و برهان، نامطلوب باشد؟ بلکه سخن این است ک در این حد توقف نکنید ک بالاتری هم هست و بالاترها هم وجود دارد.
هو
 
آنچه هانری کربن را مجذوب خود کرد ، دیدگاهی بود که در مذهب تشیع برخی از عرفا بیانش کرده بودند و ناظر بر هدایت مستقیم افراد توسط حضرت حجت علیه السلام است. همانطور که می دانید ، یکی از امکانات مذهب تشیع ارشاد بلاواسطهٔ عرفانی و باطنی توسط حضرت صاحب الزمان علیه السلام برای آن دسته از شیعیانی است که از صفای باطن برخوردارند. البته این کار ساده ای نیست ولی هانری کربن به این آموزهٔ شیعی چنگ زده بود تا شاید بتواند حضرت حجت علیه السلام را به عنوان
آرون افشار – پناه عاشقان
دانلود آهنگ پناه عاشقان با صدای آرون افشار
Aron Afshar – Panahe Asheghan
خواننده آرون افشار نام ترانه پناه عاشقان تنظیم معین راهبر آهنگساز آرون افشار ترانه سرا علیرضا مرتضی قلی گیتار فرشید ادهمی ویولن پرهام حسینی عکس عرفا طلیسچی طراحی محمد نعیمی
ایندانلود این آهنگ از آی سانگز
---
کانال تلگرام : ♫ @isongsir ♫
سایت : http://isongs.ir
[عکس 320×320]
مشاهده مطلب در کانال
مطمئنا از نیاز های بشره و کمبودش ضررهای زیادی داره برای بدن،من دیروز فقط ۵ ساعت خوابیدم شاید عادی باشه برای یه سری ها این مقدار خواب ولی برای من ک حداقل ۷ساعت میخابم کافی نیست!!!!! دیروز و امروز کلاس صبحم رو نرفتم و خوابیدم و مامان بابام کلییییی ناراحت شدن و میگفتن ک ادم باید از خوابش بزنه و تو تنبل شدی و کلاست خیلی مهمه و از این حرفا ک مامان باباها میگن!امااااا من واقعا اگر نمیخابیدم اذیت میشدم نصف بداخلاقی ادما میتونه بخاطر همین بدخوابی باشه
هر کس می‌خواهد در معرفت، اسطوانه‌ای بشود، در «نفی خواطر» بکوشد.
--------
در همه شبانه روز، محبت و عشق خدا را بر دل خود مرور دهید، به خصوص موقع خواب شبانه بیشتر مقید به این امر باشید.
--------
مشکلات نباید مایه‌ی تنبلی و تسویف(امروز و فردا کردن) شود؛ زیرا مشکلات همیشه در راه سالکان بوده است، بلکه سالکان گذشته مشکلاتی به مراتب بیشتر و سخت‌تر از مشکلات ما داشته اند.
--------
قرآن را با توجه و ترتیل بخوانید، از هزار کتاب سلوک قوی تر است.
-------
بعضی از عرفا گف
قادر نبودن به توقف فکر ، گرفتاری وحشتناکی است 
اما از آن جا که همه از آن رنج می‌بریم ، متوجه آن نیستیم و آن را حالتی متعارف می‌پنداریم ... هنگامی که فکر محو می‌شود شما در جریان ذهنی خود یک وقفه، یا به عبارت دیگر یک گسستگی یا » بی ذهنی « را تجربه می‌کنید. در ابتدا فاصله ها کوتاه هستند و شاید چند ثانیه طول بکشد ، اما به تدریج طولانی می‌شوند . هنگام بروز این وقفه ها در خود سکوت و آرامش خاصی احساس می‌کنید.
متن بالا برشی بود از کتاب«تمرین نیروی حال
زندگی نامه شیخ محمود شبستری
در زندگی نامه شیخ محمود شبستری اینگونه آمده است که: شیخ سعدالدین محمودبن امین الدین عبدالکریم بن یحیی شبستری از عرفا و شعرای نامی قرن ۷ و ۸ هجری می باشد. شیخ محمود شبستری در سال ۶۸۷ه. در ایام سلطنت کیخاتوخان در قصبه شبستر واقع در ۸ فرسخی تبریز دیده به جهان گشود و در عهد سلطان محمد خدابنده و ابوسعید بهادرخان در شهر تبریز مرجع علما و مضلا بود.
ادامه مطلب
سلام دوستان..حالتون چطوره؟مطلب امروز درباره آموزش موسیقی سنتی و ساز های سنتی هستش.همانطور که در مطلب انواع موسیقی توضیح دادم.موسیقی سنتی  از موسیقی های قدیمی و اصیل هستش.یه سوال؟منظور از موسیقی سنتی و آموزش موسیقی سنتی چیه؟
ببینید ما چند تا تعریف اساسی داریم که ماهیت هر نوع موسیقی و هدف اون موسیقی رو مشخص میکنه.به طور مثال موسیقی ذات رپ هدف اعتراض و یا شکایت از یه موضوعی رو داره.قاعدتا این نوع موسیقی از ساز ها و ملودی های ملایم استفاده نمیک
وقتی از تولید علم صحبت میکنیم، باید روشن باشد که از چه چیزی صحبت میکنیم.
در مکتب فلسفه صدرایی، دو نوع علم داریم:
1. علم حصولی: علمی که به کمک الفاظ، مفاهیم و صور ذهنی برای ما حاصل می شود.
2. علم حضوری: علمی که در آن، خود معلوم نزد عالم حاضر است.
وحی، شهود عرفا و ... از سنخ علوم حضوری است و بهره‌ی ما انسان‌های عادی از علم حضوری، تنها علم به خودمون، علم اجمالی به خدا، علم به وجود مفاهیم ذهنی و ... است.
ما بقی علوم ما، مثل ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، فلسفه
نوشتاری که از نظر میگذرانید نظرات و انتقادات آیت الله بهجت ، در باب وحدت وجودِ مورد نظر عرفا است . مطالبی که از آیت الله بهجت نقل شده است به خوبی بیانگر دیدگاه ایشان در باب وحدت وجود و اختلاف نظرشان با عموم عرفا و فلاسفه در این باره است.در کتاب زمزم عارفان ، پرسش و پاسخی به این شرح از ایشان نقل شده :در پاسخ این جانب که پرسیدم : « آیا وحدت وجودی را که اهل عرفان می گویند ، قبول دارید یا نه ؟ » ، فرمودند :آنان از این جهت مصیب هستند و از یک جهت ، در اشتب
این کتاب مشتمل بر ۲۶۴ صفحه، حاوی تمام #مسمط ها، #مثنوی ها، #غزل ها، #قطعه ها، #قصیده ها و #پراکنده_سرود های بانو #پروین_اعتصامی است که توسط #نشر_ثالث سال ۸۹ به چاپ نهم خود رسید‌. طرح روی جلد اثر استاد #مرتضی_کاتوزیان است و دیباچه ی کتاب به قلمِ خطیرِ استادِ بزرگ #ملک_الشعرا_بهار به رشته ی تحریر درآمده است.___این دیوان، ترکیبی است از دو سبک شیوه ی لفظی و معنوی، آمیخته با سبکی مستقل. و آن دو، یکی شیوه ی #شعرای_خراسان_بزرگ است، خاصه #ناصر_خسرو . و دیگر شی
قیمت کتاب رابطه عبد و مولا به نسبت ارزش معنوی که دارد، مناسب بوده و ارزش ریالی این کتاب بالاتر از این حرفاست.
چرا قیمت دستورات واجب از دستورات مستحب بالاتر است؟
 چرا وقتی که می‌خواهیم آدم شویم می‌فرمایند که «نمازت را دریاب»؟ چرا اهمیت دستورات واجب بیشتر از دستورات مستحب است؟ برای اینکه شما در دستورات مستحب یک «من» ام دارید. ذاتاً در مستحبات این «من» ام وجود دارد. بالاخره خدایا «من» تصمیم گرفتم این روزه مستحبی را بگیرم. هر چه هم قیافه‌ات ر
رد علامه حلی قدس سره بر وحدت وجود
علامه حلی اندیشمند بزرگ شیعه، در آثار خود به صورت‌های مختلف و بحث‌های گوناگون از راه و روش صوفیه به شدت انتقاد نموده و در زمینه صفات حق تعالی در بحث پنجم کتاب خود چنین می‌فرماید:
المبحث الخامس: فی أنه تعالى لا یتحد بغیره: الضرورة قاضیة ببطلان الاتحاد، فإنه لا یعقل صیرورة الشیئین شیئا واحدا. وخالف فی ذلك جماعة من الصوفیة من الجمهور، فحكموا بأنه تعالى یتحد مع أبدان العارفین، حتى أن بعضهم قال: إنه تعالى نفس ا
با سلام یه پک کامل آموزش رایگان فتوشاپ گذاشتم با چن تا فیلم و در قالب چن جلسه  کهمی تونین با دیدن همه ی این فیلم ها روی فتوشاپ مسلط بشین
 
این فیلم های آموزشی تماما رایگان هستند...
 
جمع اوری این فیلم ها حاصل دست رنج زیادیه .... به عنوان اجر یه صلوات برای سلامت امام زمان(عج) بفرستید
فیلم ها کاملا جامع هستن.... و در فصای گوگل دراید بارگداری شدند
 
اینم لینک::
https://drive.google.com/folderview?id=1-23m9tUHf_EFRBVIZ6V77B4D_0l4FojJ
 
 
توجه: برگزاری دوره ی آموزش مجازی از مطالب جمع شده
جناب مولانا ابوفؤاد فقهی (حفظه الله).
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
 
منبع:کانال آموزش نماز حنفی تلگرام
از قرن سوم ، عبادت بین صوفیان منسوخ شد و صوفیان عقیده پیدا کردند که راه رستگاری ، نه از طریق علم و نه از طریق عمل (عبادت ) میگذرد .بلکه باید با عشق ورزیدن به خدا رسید .صوفیان ، در این راه ، حتی گرسنه می ماندند و لباس ژنده می پوشیدند و مورد تمسخر مردم قرار می گرفتند .
حافظ می فرماید : 
جفا بریم و ملامت کشیم و خوش باشیم 
که در طریقت ما کافری است رنجیدن 
حالا نیز چنین است و در سراسر ایران یک صوفی ناراضی و نا خشنود که خنده بر لب نداشته باشد ، نمی بینی .
-
آیا تصویری که از زن انقلابی و متعهد در جمهوری اسلامی ساخته شده بیش از حد مردانه نیست؟من مدت‌هاست به این موضوع فکر می‌کنم که مرز بین تبرج نداشتن در فضای اجتماعی با از دست دادن کامل ویژگی‌های زنانه کجاست؟
تمایل دائمی به رنگ‌های تیره در لباس و وسایل شخصی، به نظر برخی خانم‌ها (که البته الان خیلی کم‌تر شده‌اند)، نوعی ارزش تلقی می‌شود.
به نظرتان ویژگی‌هایی مثل بلند (در یک حد معقول متوسطی) بودن ناخن‌ها، استفادهٔ محدود و ملایم از لوازم آرایشی
امروز دوباره برگشتم سرکار 
این یک ماه که رمضان بود خونه نشینی باعث شده بود افسرده بشم 
الان این سوال برام پیش اونده چرا ما سمت کسانی میریم که به ما محل نمیدن؟ نمیدونم شاید اون آدمها برای ما بیشتر به خدا شباهت دارن چون خدا هم زیاد به ما اهمیت نمیده باید کلی دنبالش بدویم کلی گریه و زاری وعجز و لابه کنیم شاید گوشه چشمی به ما نظر کند
اینو از شعرهای شاعران هم میشه فهمید 
و از حرفهای عرفا که که میگفتن تمام دنیا را جستجو میکنی آخر سر میفهمی اونی که د
بسمک یا قائم
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی  می فرمایند:
یوم، در اصطلاح این طائفه (عرفا) ب معنای قیام انسان است ک تا انسان قیام نکند، قائم نشود. ملکوت عالم برایش مکشوف نمی شود و مشهود نمی گردد.
در دیدن چشم تعجب نیست؛ زیرا خداوند چشم را برای دیدن آفریده است؛ لذا اگر نمی بیند جای تعجب است. پس باید معالجه شود. وگرنه چشمی ک می بیند، هرچه تیزبین تر شود بهتر است. پس دیدن، روی اصل است. و انسان آن است ک بصیرت داشته باشد. اما مردم بر این روش اند و نسبت ب کس
بسمک یا قائم
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی  می فرمایند:
یوم، در اصطلاح این طائفه (عرفا) ب معنای قیام انسان است ک تا انسان قیام نکند، قائم نشود. ملکوت عالم برایش مکشوف نمی شود و مشهود نمی گردد.
در دیدن چشم تعجب نیست؛ زیرا خداوند چشم را برای دیدن آفریده است؛ لذا اگر نمی بیند جای تعجب است. پس باید معالجه شود. وگرنه چشمی ک می بیند، هرچه تیزبین تر شود بهتر است. پس دیدن، روی اصل است. و انسان آن است ک بصیرت داشته باشد. اما مردم بر این روش اند و نسبت ب کس
جناب مولانا ابوفؤاد فقهی (حفظه الله).
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
 
منبع:کانال آموزش نماز حنفی تلگرام
مولانا جلال الدین بلخی ،سراینده کتاب مثنوی معنوی ، دانسته یا نا دانسته مراحل ترقی را از بودائیان اقتباس کرده و د رکتاب خود چنین می گوید که : 
از جمادی مردم و نامی شدم 
وز نما مردم به حیوان سر زدم 
مردم از حیوانی و آدم شدم 
پس چه ترسم کی ز مردن کم شدم 
جمله دیگر بمیرم از  بشر 
تا بر آرم از ملائک بال و پر 
و زملک هم بایدم جستن ز جو 
کل شیئی هالک الا وجهه 
بار دیگر از ملک قربان شوم
آنچه اندر وهم ناید  آن شوم 
پس عدم گردم همچون ارغنون 
گویدم کانا الی
تمام ایده ها از ایده های دیگر برمی خیزند. منطق فازی برخلاف ادعای مطبوعات عمومی، به یکباره ساخته و پرداخته و به جهان علم و مهندسی نیامده است.
نام «فازی» بیان کننده یک ایده یا خانواده ای از ایده هاست که بسیار کهنسال و دارای ریشه های متعددی است. سایه های خاکستری، مرزهای مبهم، ناحیه خاکستری، متضادهای متعادل، هم درست هم نادرست، تناقض، مستدل غیرمنطقی همگی ایده های مختلفی هستند که مبین نام «منطق فازی» هستند.
تاریخ قدیم حالت فازی به دو شاخه در منط
به راستی علت حضور ما در این سیاره چیست؟ بهترین پاسخی که می توان به این سوال داد این است که “برای عشق ورزیدن”. سخن از عشق در کلام عرفا بسیار گفته شده مثلا حضرت حافظ می فرماید:
عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی عشق داند که در این دایره سرگردانند
شیخ ابو سعید ابوالخیر می فرماید:
وا فریادا زعشق وا فریادا            کارم به یکی طرفه نگار افتادا
گر داد من شکسته دادا دادا         ورنه من و عشق هر چه بادا بادا
عشق زیباترین، هیجان انگیزین و وصف ناشدنی ترین اح
دستورالعملی که برخی از بزرگان عرفان به آن تأکید داشتند و خود نیز عمل می کردند. از استاد حسن رمضانی این دستورالعمل را نقل می کنیم با این توضیح که: یک. اربعین کلیمی از اول ذی القعده تا 10 ذی الحجه است. دو. این دستور العمل، مجرب و نافع و فواید و برکات زیاد روحی و معنوی دارد. منتها به قصد رضایت خداوند و تقرب و نزدیکی به او بجا آورده شود خیلی بهتر است. پیشنهاد می کنیم به نیابت از همه علما و عرفا، شهدا، پدران و مادران، ذوی الحقوق و اساتید، بجا آورده شود
به داستان ملاقات سید هاشم حدّاد و آقای طباطبایی به روایت محمدحسین طهرانی توجه کنید:
«ملاقات حضرت آیة الله علّامه طباطبائى و حضرت حاج سیّد هاشم حدّاد: چون فصل تابستان بود و حوزه تعطیل بود، لهذا بسیارى از أعاظم و فضلاء در حوزه نبودند؛ ولى بعضاً اطّلاع پیدا نموده به دیدنشان مى‏آمدند. حضرت استاذنا العلّامه حاج سیّد محمّد حسین طباطبائى نَوّر اللهُ مرقدَه مسافرت ننموده و در قم بودند. بنده خدمت آقا عرض کردم: میل دارید ایشان را اطّلاع دهم تا به دی
ویژه برنامه روز زیارتی امام رضا(ع)+ کتاب و کلیپ مرتبط ...
دریافت کتاب مرتبط:
- فایل الکترونیکی کتاب "رسم حضور" با موضوع سیره زیارتی علما و عرفا در حرم مطهر رضوی
- باران فضیلت ، در باب فضائل زیارت امام رضا علیه السلام
- آستان دوست ، در باب زیارت امام رضا علیه السلام - رهنما / داستانواره زیارت ما - کتاب رهنما با عنوان حقیقت زیارت - کتاب/ زیارت، مکتب محبت - پرسمان 5 (منزلت زیارت) - کتاب/ پرتو اجابت (در باب استجابت دعا) - رهنما / حاجت ها و وسیله ها
- کتاب الکتر
 
از آنجا که غالبا زاویه دید امام خمینی در تفسیرآیات قرآن، مبتنی بر این ساختار عرفانی است که کل تعینات خلقت بنا بر استعداد وجودی، آینه اسماء و صفات ربانی بوده و از حیات و شعور عالم غیب فیض می برند؛ می توانیم با توجه به جایگاه محوری قلب، نزد عرفا که به عنوان لطیفه ای روحانی، دائما محل نزول و ادراک تجلیات شئون الهی بوده است، به اثبات شهود احوال باطنی آن در مراتبی همچون قرب، ذکر و عبادت بپردازیم. چنین روشی بر خلاف ظاهرگرایی عقلی در الفاظ بر تداع
من نه گیاهخوارم و نه از مدافعین حقوق حیوانات و یا سگ ها و ...
ولی از دیدگاه من انسان شاید در ظاهر مانعی در مسیر برخی کارها جلودارش نباشه ولی عرفا باید بفهمه که خیلی کارها رو نباید انجام بده. این استدلال های من البته گاها با تمسخر بقیه مواجه شده مثلا هیچ گاه به خودم اجازه کشتن تعمدی یک مورچه و حشراتی مانند اونو تا جایی که راهی غیر از کشتن باشه ندادم. امروز یک کلیپ دیدم که ده ها هزار تخم مرغ رو ظاهرا تبدیل به جوجه می کنند و بعد جوجه های یک روزه رو زن
از آنجا که غالبا زاویه دید امام خمینی در تفسیرآیات قرآن، مبتنی بر
این ساختار عرفانی است که کل تعینات خلقت بنا بر استعداد وجودی، آینه اسماء و صفات
ربانی بوده و از حیات و شعور عالم غیب فیض می برند؛ می توانیم با توجه به جایگاه
محوری قلب، نزد عرفا که به عنوان لطیفه ای روحانی، دائما محل نزول و ادراک تجلیات
شئون الهی بوده است، به اثبات شهود احوال باطنی آن در مراتبی همچون قرب، ذکر و عبادت
بپردازیم. چنین روشی بر خلاف ظاهرگرایی عقلی در الفاظ بر تداعی
من استادم را پیدا کردم. پارسال هم داشتمش ولی در قسمت بیرون باغ مانده بودم، شاگردِ مرحوم آیت الله مجتهدی است. وقتی می‌خواستم وارد شوم آرزو داشتم به مدرسۀ ایشان در تهران بروم، ولی طیّ یک حال گیری عجیب فهمیدم آقای مجتهدی در سال 86 فوت کرده‌اند، البته بعدها فهمیدم که آقای مجتهدی به شدّت اخلاقی سنّتی دارند در حدی که حتی با وجودِ کیف سامسونت هم مخالفت می‌کنند چه برسَد من که مظهر شرکم!
شما هنوز عرفا را نمی‌شناسید و از نزدیک ندیده‌اید، راستش من هم
افلاطون و استادش سقراط در این عقیده اصرار داشتند که برای هر نوعی از انواع موجودات ، اعم از انسان و غیر انسان ، یک فرد مجرد عقلانی است در عالم مفارقات عقلی که نوع در تحت تدبیر و پرورش آن فرد است و ربط و علاقه او به نوع ، مانند تعلق تدبیر و پرورش آن فرد است و ربط و علاقه او به نوع مانند تعلق تدبیری نفس ناطقه است به بدن انسان .آن افراد مجرد علوی عقلانی را در اصطلاح فلسفه قدیم ؛ "مثل افلاطونی و ارباب انواع و عقول متکافثه" می گویند .
. نفس ناطقه انسانی
اثبات وجود حضرت مهدی (علیه السلام) 
 
 
آیا می‌دانید که: یکی از دلایل وجود امام، قاعده ی لطف خداست. (غیبت طوسی ص11)
آیا می‌دانید که: شیعه قائل به مهدویت شخصیه است نه مهدویت نوعیه!
آیا می‌دانید که: «مهدویت شخصیه» یعنی ما فقط یک مهدی را قبول داریم که خانواده، پدر و مادرش، محل ولادت و غیبت و نشانه های ظهورش حتی خصوصیات جسمی او در یک کلام تمام ابعاد مربوط به او از قبل اعلام شده است!
آیا می‌دانید که: «مهدویت نوعیه» به عقیده برخی صوفیه و عرفا یعنی بای
وقتی معرفی مولانا حرام می شود.                                                
 
چند سال پیش در یکی از مراکز آموزشی ، در کلاس فارسی عمومی ، بحث مولانا و مثنوی مطرح شد.
سوال کردم:
چند نفر مثنوی را مطالعه و با مولوی آشنایی دارند؟
آشنایی در حد کلاس های دبیرستانی بود.
دوباره سوال کردم ، چند نفر کتاب مثنوی را دیده اند؟
فقط یک نفر پاسخ داد : در کتابخانه این کتاب را دیده است ؛ اما مطالعه نکرده است.
بحث به شمس تبریزی کشیده شد  و دوباره سوال کردم: کسی با شمس تبریز
این کتاب در زمان مجلسی پدر و
پسر، بین اصحاب شهرت پیدا می‌کند و از آن زمان محلّ بحث می‌شود که آیا آن را قبول
کنیم، یا نه؛ چون دارای احکام خاصّی بوده، خصوصاً عدّه‌ای از احکامی که اصحاب ما
دلیلش را پیدا نکرده بودند؛ یعنی: چیزی در حدود 7 قرن
فتوا بدون دلیل بین شیعه وجود داشت و دلیل آن فقط اجماع بود و بعد از هفت قرن
منحصراً در این کتاب پیدا شد و چون اوایلش هم این طور بود که: «یقول عبد الله علیّ
بن موسی»، طرف ادّعا می‌کرد که این مثلاً به خطّ حضرت رضا
حضرت یونس علیه السلام مدت ها در میان قومش به ارشاد مردم پرداختولی در مدت سی و سه سال فقط دو نفر به او ایمان آوردند او هم قوم خود را نفرین کردو خداوند به او وعده داد که در فلان تاریخ عذاب خود را بر آنان خواهد فرستادیونس از شهر خارج شد اما یکی از دوستانش در شهر ماند و مردم را از عذاب خدا ترساندو از آنها خواست توبه کنند و آنها که نشانه های عذاب وعده داده شده را دیدنداز ترس عذاب توبه و ناله کردند تا خدا عذابش را از آنان بر گرداند یونس به امید اینکه م
در باور قرآنی اعتقاد به حلول وجود ندارد و چیزی بنام تسخیر انسان توسط یک روح انسانی و حتی سایرموجودات در این شکل وجود ندارد.
در بخش پایانی بحث حلول خوب است جنبه های متعدد حلول را دوباره بازخوانی کنیم:1-نسخ:به معنای بازگشت مکرر از بدنی به بدن دیگرT روح، بدن فرسوده سابق خود را رها کند تا در بدنی دیگر زندگانی تازه ای را، بهتر و یا بدتر از روش و کردارش در زندگی سابق خود آغاز کند.2-مسخ:یعنی بازگشت روح انسانی در قالب های حیوانی، اگر نیکوکار بود در قالب
در باور قرآنی اعتقاد به حلول وجود ندارد و چیزی بنام تسخیر انسان توسط یک روح انسانی و حتی سایرموجودات در این شکل وجود ندارد.
در بخش پایانی بحث حلول خوب است جنبه های متعدد حلول را دوباره بازخوانی کنیم:1-نسخ:به معنای بازگشت مکرر از بدنی به بدن دیگر؛ روح، بدن فرسوده سابق خود را رها کند تا در بدنی دیگر زندگانی تازه ای را، بهتر و یا بدتر از روش و کردارش در زندگی سابق خود آغاز کند.2-مسخ:یعنی بازگشت روح انسانی در قالب های حیوانی، اگر نیکوکار بود در قالب
بسم الله الرحمن الرحیم
(تقریری بر دروس علامه مروجی)

هرچه گویم عشق از آن باشد فزونمطلق است از کمّ و کیف و چند و چونراست گویم عشق مصداقش حق استدر حقیقت عشق، حقّ مطلق است
حضرات عرفا معتقدند دو نوع حرکت در عالم هست:حرکت تکاملی که متحرک در آن می رود تا به کمالی دست پیدا کند؛ کمالی را که ندارد.حرکت حبی که از سوی موجود کامل است به سوی موجود ناقص. حرکت برای اظهار کمال.
حرکت حبی در قوس نزول است و حرکت تکاملی در قوس صعود.
حب، صفت خداست. صفت خدای مطلق؛ پس حب
امروز سه روز میشه که سیل اومده. هنوز شهر ویروونه و کسی حتی آهن پاره های پل های تخریبی رو دور ننداخته چه برسه به این که بخواد ترمیم یا بازسازی رو انجام بده. اینجا خرم آباد بود. اما الان نه خرمه و نه آباد. استثنا حق میدم بهشون که اینجا رو رها کنن چون پلدختر به شدت اوضاع وحشتناکه. شما نمیدونید و نمیبینید چه خبره. شبکه استانی هرچند با سانسور ولی جزیی تر از شبکه های سراسری واقعیات رو نشون میده. از اون گذشته دوستای من که با گروه های جهادی رفتن اونجا که
انسانِ سالم، انسانی است که هر کدام از اعضایش به طور متناسب و هماهنگ رشد کند و الا اگر انسانی به طور مثال دماغش نسبت به دست و پاهایش بیشتر رشد کند شبیه کاریکاتوری بی سر و پا می‌شود.
علاوه بر رشد جسمانی، رشد معنوی انسان هم باید هماهنگ و متناسب باشد. در اسلام گروه‌هایی بودند که در زمینه‌های خاصی افراط می‌کردند.
در زمانِ خود پیامبر، افرادی شب و روز مشغول عبادت می‌شدند، شب‌ها تا صبح عبادت و روز‌ها مشغول روزه‌، وقتی خبرش را به پیامبر رساندند پ
کاملان از دور نامت بشنوند 
تا به قعر تارو پودت در روند 
بلکه پیش از زادن تو سالها 
دیده باشندت به چندین حالها 
از دیدگاه مولانا ، انسان کامل دارای مشخصات زیر است : 
- انسان کامل و بزرگوار ، همواره جویای حقیقت است و از بیان حقیقت ولو آنکه مخالف نظرات و افکار جامعه باشد ، پروائی ندارد . 
- قول و فعلش صریح است .زیرا بی اعتنائی به دیگران به او اجازه می دهد که صراحت داشته باشد .
- او دوستدار بیان حقیقت است جز در بعضی موارد که در خطاب با طبقات مردم ،لحن
قبلاً در مورد ابلیس گفته ایم.اما در این بخش میخواهیم نگاه متفاوتی به این موجود بیاندازیم.نگاهی که ممکن است با قرآن و دین اندکی متفاوت باشد !
تمام قرآن را بگردیم هیچ نقطه مثبتی از این موجود پیدا نمیکنیم.قران مدام از قول خداوند دعوت میکند که شیطان دشمن بزرگ و اشکار انسان است و انسان باید از وی دوری کند.گناه ابلیس هم کبر و غرور و کفر عنوان شده است.همه چیز در قرآن نسبت به ابلیس شفاف و روشن است.اما یک آیه ای در قرآن است که کمی مشکوک میزند:وَ مَنْ یَع
انسان کامل از دیدگاه شهید مطهری و امام خمینی (س)
انسان
کامل، برجسته‌ترین موجودی است که خداوند او را با دو دست جلال و جمال خود
خلق کرد و همه‌ی علوم را به او آموخت و او را خلیفه‌ی خود بر روی زمین قرار
داد خلقت جهان به واسطه‌ی او انجام گرفت که او واسطه‌ی فیض، بین خدا و
مخلوقات است و به واسطه‌ی ‌این خلقت خدا خود را مورد ستایش قرار می‌دهد.
انسان کامل عامل به شریعت، طریقت و حقیقت است و برای رسیدن به حقیقت، سیر و
سلوک عرفا مطرح می‌گردد که یکی ا
رویت آیینه ای ز صنع خداستخط سبزت سواد مشک خطاستسنبلت کابروی نسرین استبر گل تر ز مشک غالیه ساستآنچه در آب خضر پنهان استما بجستیم و در لبت پیداسترخت آراسته است کار جهانراستی را رخت جهان آراستقامتت را به سرو میگفتیمعقل باور کند حکایت راستعشق بالا گرفت از آن بالاسرو را نیز میل آن بالاستعشق از شمع می توان آموختکش سر از دست رفت و پابرجاستما به جنت فرو نمی آییمسر کوی تو جنت الماواستبا تو آتش و گل ریاحین استگل شمشاد بی تو خار و گیاستنرگس  و یاسمین
ما انسان‌ها همه محتاجِ عکس العمل‌هاییم و در کارهایمان قبل از این که خودمان و هدفمان را در نظر بگیریم به چشم‌ها و زبان‌های دیگران فکر می‌کنیم.
ما قبل از حزب اللهی بودن انسانیم و باید از اخلاق‌های اشتباه معمول دور شویم...
قوی و قدرتمند کار کنیم و برایمان اهمیتی نداشته باشد که چه می‌گویند
ما معبودهایی داریم که دست انداز‌ِ رسیدن به معبود بزرگتر یعنی خدا هستند.
گاهی عنوان مان
گاهی عظمت کارمان
حتی نماز شبمان
و قرائت قرآنمان
حجاب می‌شود.
در عر
چاپ اسماء متبرکه روی لباس
سؤال: آیا چاپ و نوشتن آیات قرآن و اسامی معصومین (علیهم السلام) روی لباس، مخصوصاً لباس مشکی، با توجه به این که دست و بدن به آن برخورد می کند، جایز است؟ استفاده از این لباس‌ها چه حکمی دارد؟جواب: اشکال ندارد، ولی واجب است احکام شرعی در مورد آن رعایت شود و از بی احترامی و نجس کردن و دست زدن بدون وضو به نوشته‌های آن خودداری شود.ش
محلی که دو راه دارد
سؤال۱: روستایی دو جاده دارد، یکی به طرف شهر ۱۹ کیلومتر و دیگری ۲۲ کیلومتر ا
می گویند راه های خداشناسی، به شماره ی تمام آفریده های اوست؛ درحالیکه اگر بخواهیم تمام این راه ها را یکجا جمع کنیم، در سه دسته جای می‌گیرند:
۱. راه دلی یا فطری۲. راه طبیعت۳. راه عقلاولی، پیشه ی عرفاست و دومی، کار دانشمندان و سومی، راست کار فیلسوفان. البته، مردم عادی نیز عمومأ از راه دوم، یعنی طبیعت به خدا می رسند. حالا اینها که گفتم یعنی چه؟! آنچه که ذهن تازه کار من از کتاب های بزرگان، به یاد می‌آورد اینهاست:راه دل، یعنی راه عشق و راه فطرت، همان
جنجال بعد آفرینش آدم از موجودی بنام ابلیس شروع شد.
آنچه که از این موجود طبق آیات قرآنی میدانیم اینست که وی از طائفه جنّیان(طبق باور اسلامی جنّ یکی از مخلوقات خداست) بوده و در مقام مقرّبین در عرش الهی جای داشت.در برخی روایات اسلامی ، این مقام را بواسطه عبادت شش هزار ساله خداوند بدست آورد....و حالا سر قضیه خلقت و جانشینی آدم همه را یک جا باخت !چرا؟کمی ذهن خوانی کنیم!"ابلیس در مقام مقرّبین بود.جایی که فقط فرشتگان مقرّب و خاص الهی حضور دارند.این مقا
 
سدیر صیرفی می‌گوید: «امام صادق(ع) به من فرمود: «ای سدیر! آیا هر روز حسین (ع) را زیارت می‌کنی؟»، عرض کردم فدایت شوم نه، فرمود: «چقدر جفاکار هستی!» سپس فرمود: «آیا هر جمعه او را زیارت می‌کنی؟» عرض کردم نه، فرمود: «آیا هر ماه او را زیارت می‌کنی؟» عرض کردم نه. فرمود: «آیا هر سال او را زیارت می‌کنی؟» عرض کردم گاهی. حضرت فرمود: «شما به امام حسین (ع) چقدر جفا می‌کنید! آیا نمی‌دانی که خداوند عز و جل دو میلیون فرشته دارد که پریشان حال بر حسین گریه می‌
لطفی بزرگ در این کار خدا میبینم
از طرفی یکی از همکارانم بارها بهم گفت اگر شما نبودی اینجا ،من نمی موندم... جدا من نمی تونم هیچ کدوم اینها رو تحمل کنم... و این همکار عزیز با اونکه در مقام اعتقادات ، خیلی بلند اندیشه اما یه سری انسدادهایی هم داره که موجب میشه انعطاف پذیری لازم رو در عمق برخی اعتقادات نداشته باشه و در مقام بحث کارش به جدل بکشه و عصبانی بشه... مثلا خیلی با عرفا و برخی از فلاسفه سرخوش نیست... و برخی از انسدادهاش اگر برطرف نشه اصلا خوب نی
پژوهشنامه علمی- پژوهشی عرفان سال اول- شماره اول، پاییز و زمستان 1388
نگاهی نو به حدی5ث شریف « من عرف نفسه فقد عرف ربه» متن کامل (PDF)
نگاهی به پیش فرض های انسان شناختی فقه و عرفان 
PDF
 
دوفصلنامه علمی، پژهشی پژوهشنامه عرفان سال دوم، شماره سوم، پاییز و زمستان1389
مقایسه آرای امام خمینی و آیت الله بهاری همدانی در باب مراقبه PDF
بررسی برخی از مبانی وحدت وجود PDF
علم و معرفت از دیدگاه ابن عربی PDF
شرح احوال خواجگی احمد کاسانی و گذری بر رساله در بیان ذکر PDF
ت
پدر علامه حاج شیخ حسنعلی اصفهانی، مشهور به «نخودکی»، او را از همان کودکی
در هر سحرگاه برای تهجد و عبادت بیدار کرده و با نماز و دعا و راز و نیاز و
ذکر خداوند آشنا می ساخت و از هفت سالگی او را تحت تربیت و مراقبت مرحوم
حاج محمدصادق تخته پولادی قرار داد. حاج شیخ حسنعلی اصفهانی در
سال ۱۳۰۳ ﻫ. ق عازم مشهد و یک سال در جوار امام هشتم (علیه السلام) اقامت
گزید و سپس برای تکمیل معارف الهی به نجف اشرف مشرف گردید و در آنجا به
تحصیل علوم دینی پرداخت. در سال
حتی سرکلاس عرفان نظری هم با استاد بحثم می‌شد که چرا باید قبول کنم یک نفر به فلان کشف و شهود رسیده که بعد بخواهد به زور تحت استدلال های شبه منطقی بچپاندشان و درست بودن شهودش را برایم اثبات کند؟! من نهایتا می‌توانم بگویم فلانی آدم دروغ‌گویی نیست پس لابد یک چیزی دیده که برای خودش حجت است. همین! هر بار هم که با مادرم روضه خانگی زنانه شرکت می‌کردم، در تمام مدت اضطراب در چهره او موج می‌زد که نکند با خانم‌جلسه بحثم شود سر همین تعریف حکایت ها و خوا
انشا در مورد عشق 
عشق یکی از احساسات مشترک بین انسان‌ها است. عشق نوعی دوست داشتن بیش از اندازه است که با خصوصیاتی مثل محبت و علاقه خیلی زیاد، از یک دوست داشتن معمولی متمایز می‌شود. عشق به دو طرف نیاز دارد. که یکی از آنها عاشق و دیگری معشوق است. عاشق بیشترین علاقه ممکن را نسبت به معشوق دارد.
در فرهنگ لغت نوشته است که واژه عشق از عَشَقّه گرفته شده و عشقه گونه‌ای پیچک است که دور گیاه می‌پیچد. این پیچیدن باعث می‌شود که گیاه زرد و پژمرده شود. بعضی
 
این روزها تقریبا در هر جمعی سخن از ویروس کرونا است. برخی مخلصانه برای مقابله با ویروس، هر کاری از دستشان برآید انجام می دهند، عده ای راه های درمان و پیشگیری پزشکی اعلام می کنند و بی شک عده ای نیز به دنبال سود شخصی خود با احتکار و گران فروشی هستند.
ان شاء الله از این مرحله نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.
 
اما برداشت شخصی:
عموم مردم به شدت به دنبال پیشگیری هستند و حتی دست دادن را نیز محدود کردند. حتی در برخی مساجد  - که عرفا بعد از نماز با هم دست م
دفع ضرر کرونای احتمالی عقلا بر همه ضروری و لازمه: 
می گویند دفع خطر محتمل یکی از قواعد عقلی است که حقیقتا هم درست است به این معنا که اگر انسانی در کاری یا جایی احتمال به خطر افتادن هم بدهد اگر عاقل است از آن اجتناب و دوری میکند داستان این قاعده عقلی را این روز ها همه میبینیم و خوب هم می‌فهمیم و برا همه ملموسه که با آمدن یک ویروس احتمال خطر شده است ،شاید احتمال مبتلاشدن ماها یک در هزار هم نباشد(در حال حاضر که من دارم مینویسم یک در میلیون هم نیست
پاورپوینت هر آنچه درباره یوگا باید بدانیم فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: pptxتعداد صفحات: 56حجم فایل: 697قیمت: 7900 تومانبخشی از متن:یوگا دانشی است رازآمیز و شگفت انگیز برجای مانده از تمدن های بسیار دور و کهن ولی آنچه در تاریخ بجای مانده قدمتی حداقل سه هزار ساله دارد . اولین اثر مکتوب و جمع آوری شده یوگا کتابی است به نام یوگا سوترا که توسط فرزانه و حکیم بزرگ پتنجلی در سرزمین هند نگاشته شده است . این اثر خوشبختانه در ایران به نام هستی بی کوشش
یکی از نگرانی های مادرانه ام برای تو این است که چطور یادت بدهم آدم ها را بشناسی! ساعت ها به این فکر میکنم و بین کتاب ها پرسه میزنم و کلمات را بالا و پایین میکنم که ببینم برای شناساندن هر شخصی به تو باید چه تدبیری را به کار ببندم؟ اگر قرار است برایت بگویم، باید دستت را بگیرم و کجا ببرم و بگویم؟ در کدام کافه یا گلزار یا مسجد یا موزه؟ اگر قرار است حرفی نزنم با چه فیلم یا کتابی آن آدم را پیش چشمانت به نمایش بیاورم؟همه ی اینها ساعت ها فکر میبرد و الحق
[ترجمه متن خبر]
به گزارش خبرگزاری مدار (مجمع دانش پژوهان راه شیری) تعدادی محقق جوان به آثاری از وجود سیاره ای کهن در نزدیکی مریخ دست یافتند. این آثار نشان میدهد قطعه های بزرگی که در اطراف منظومه شمسی سرگردانند مربوط به تکه های یک سیاره کهن است که در اثر برخورد یک شهاب سنگ از هم پاشیده و قطعات آن در فضا پخش شده است. این دانشمندان با عکسبرداری از قطعات مشابه و تلفیق مجازی آنها توانستند به تصویر این سیاره ظاهرا آبی دست پیدا کنند. محاسبه حجم و وزن و
چند سال پیش واعظ محترمی بر
منبر رسول خدا نشسته بود و در لابلای وعظ خاطره ای از یک عارف خیاط نقل کرد. او
گفت یک عارف خیاط در حال عبور بود که امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف را دید.
بدون آنکه سخنی بگوید با انگشت به سینه اش اشاره کرد و سپس به آسمان بدین معنی که
دلم برای خدا تنگ شده است و از کنار امام زمان عبور کرد. در واقع می خواست بگوید
گاهی انسان باید با خود خدا مناجات کند و عرفا چنین بوده اند که از کنار امام زمان
عبور می کردند تا به یاد خدا باشن
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- ذهن انسان یکی از شاهکار های خلقت است- نقش واسطه وپل  را ایفامیکند- از طرفی به محدوده دیدن رابطه دارد واز طرفی به کل روح ارتباط دارد درحالکیه میبیند وارد تفکر هم میشود که دراصل غیرمادی است- تفکر با دیدن هن که ریشه مادی دارد بار وسوار میشود پس ذهن مادی نیست وگرنه تفکر بران سوار نمیشد-توجه کردن غیرمادی است مثلا شما درباغ هستید وروی درخت سیب تمرکز کردید حال توجه شما روی درخت سیب است موبایل زنگ میزند درحالی
دوستان یه سوال داشتم اگه خانمی در ازدواج با شوهرت دچار جرم فریب در ازدواج بشه و شکایت به قاضی به این عنوان باشه چطوری میشه ثابت کرد که شوهر فریب خورده و این خانم چند بار ازدواج کرده و شوهرشو در جریان ازدواج های متعدد قرار نداده حالا که شوهر فهمیده چند تا بچه دیگه از همسر های دیگه داره چطور میشه ثابت کرد که خیار تدلیس صورت گرفته مگرنه این که فریب در اینجا صورت گرفته و عقد باطل ؟چطور میشه به قاضی ثابت کرد که مورد فریب و در ازدواج صورت گرفته و شوه
بابا
طاهر همدانی ( عریان )  از عرفا و شاعران
قرن پنجم هجری قمری و هم عصر با طغرل بیک سلجوقی بوده است. بابا لقبی بوده که در
گذشته به پیروان وارسته می دادند و لقب عریان به کسی داده می شد که از تعلقات
دنیایی بریده باشد. آرامگاه باطاهر در شمال شهر همدان در ابتدای ورودی شهر قرار
دارد. بسیاری از گردشگران که از این سمت وارد شهر همدان می شوند اولین مکانی که از
آن  دیدن می کنند آرامگاه باباطاهر است.  بنای مقبره باباطاهر در ادوار گذشته چندین بار
بازسازی ش
بسم الله الرحمن الرحیم- قران بیان میکند ما زمین
را برای شما فرش کردیم یعنی گسترده کردیم شاید به همان مثال که  که اول زمین پیچیده بوده است بعد مسطح وگسترده
شده است- یک نظر اجمالی به زمین  سومین
ستاره منظومه شمسی است خورشید  یک عامل
بسیارمهم است-مادرفضا خورشید هائی داریم که حداقل چهل برابر  خورشید ما است اگر زمین درانجا بوجود می امد
مسلما ما حیاتی در روی زمین نداشتیم- تا انجا که امواج رادیومتری  ثبت وظبط کرده است ومنابع دیگری که  اسمان رارصد
 
 
ترس
 
ترس ازدست دادن تلخ ترین ترس بشر محسوب می شود.
ترسی که می تواند موجب تنهایی وناکامی وغربت وسکوت وبهت وحتی خودکشی شود.
ترس ازدست دادن  یکی ازبزرگترین عوامل دروغگویی است .
ازدست دادن   آبرو. سلامتی ودلخوشی.
آدمها برای نگهداشتن دلخوشی هایشان حتی از پای آبرو وسلامتی خود فراتر می گذرند.
سوگنامه های حزین ادبا وسوز وگدازهای عاشقانه ی عرفا یکی از مهمترین منابع وعواقب این تاثیرات شگرف است.
نمی شود کسی را در حین ترسیدن دعوت به بردباری وسکوت ک
دروازه قرآن شیراز
شیراز شهر زیبایی‌ها و عشق، آثار تاریخی و طبیعی زیادی را در دل خود جای‌داده است.همه ما شیراز را به‌عنوان یکی از بهترین و زیباترین شهرهای ایران می‌شناسیم.دروازه قرآن شیراز
دروازه قرآن شیراز، یکی از قدیمی‌ترین دروازه‌های شیراز است که امروز از آن با عنوان یک اثر تاریخی یاد می‌شود.بنای این دروازه به دوره عضدالدوله دیلمی باز می‌گردد.
دروازه قرآن در شمال شرقی شیراز در میانه‌ کوه‌های بابا کوهی و چهل مقام،در تنگ الله اکبر
شاید یه سالی هست که همکاریم...
و اغلب با من بحث های اعتقادی میکنه... از اونهایی که ابن عربی رو نه تنها سنی بلکه ناصبی میدونه...
مولوی رو سنی و بد دین میدونه... دید خوبی به بسیاری از عرفا نداره... همیچنین فلسفه و فیلسوفان...
در تحلیل های سیاسی هم که انصافا ضعیف...
 
یکی از اعترافاتش توی این یک سال در مورد من این بود: گاهی اونقدر صبر و مدارا داری که حرص منو در میاری...
و این سریع تصمیم نگرفتنم موجب میشه فکر کنن من خیلی سیاستمدارم... و با شوخی همیشه به من میگن
نوشته زیر بر گرفته از کتاب شرح مقدمه قیصری به قلم جناب سید جلال الدین آشتیانی است که به تشریح مراتب تشکیک در وجود و تبیین آنها می پردازد
 
وجود، عرض عام نسبت بحقایق وجودى نمى‏باشد، بلکه حقیقت وجود، مبدا تعین و تشخص ماهیات و اعیان ثابته و صور کونیه مى‏باشد، که از تجلى وجود با وحدت اطلاقى بصورت نفس رحمانى و وجود منبسط همه حقایق را تعین داده است. لذا افراد وجود، همان اضافات اعتباریه مجازى عرفانى حقیقت وجود بماهیات است. همین اضافه را حکماى اله
نوشته زیر بر گرفته از کتاب شرح مقدمه قیصری به قلم جناب سید جلال الدین آشتیانی است که به تشریح مراتب تشکیک در وجود و تبیین آنها می پردازد
 
وجود، عرض عام نسبت بحقایق وجودى نمى‏باشد، بلکه حقیقت وجود، مبدا تعین و تشخص ماهیات و اعیان ثابته و صور کونیه مى‏باشد، که از تجلى وجود با وحدت اطلاقى بصورت نفس رحمانى و وجود منبسط همه حقایق را تعین داده است. لذا افراد وجود، همان اضافات اعتباریه مجازى عرفانى حقیقت وجود بماهیات است. همین اضافه را حکماى اله
سلام
یکی از اولین چیزایی که اینجا توجهمو به خودش جلب کرد این بود که چقدر ورزش نقش مهمی تو زندگی این کانادایی ها داره و چقدر جوون هاشون رو فرم هستن.
 
این شد که یه مدتی خودمم ورزش رو سنگین شروع کردم و اتفاقا خیلی هم دوران خوبی بود. چون با حساب کتاب غذا میخوردم و ورزشای سنگین میکردم. منی که بیست و خورده ای سال بود به هیچ ورزشی عملا دست نزده بودم و همیشه ضعف بدنی رو آویزون خودم داشتم، خیلی حال میکردم که میدیدم هنوزم برای درست کردن شرایط بدنم وقت هس
امر سوم: ردّ ثمن، فسخ فعلی بی نیاز از لفظ است
سومین امر از امور هشت‌گانه در مسأله ششم (بیع الخیار) این است که آیا ردّ ثمن برای فسخ بیع الخیار کافی است یا نیاز به گفتن "فسختُ" هم هست؟
توضیح مطلب: فرد خانه‌اش را به شرطی فروخته که اگر تا یک ماه پول را برگرداند، خانه‌اش را پس بگیرد، حال قبل از یک ماه پول را برمی‌گرداند، آیا همین ردّ ثمن فسخ فعلی (رفتاری) است و بیع از بین می‌رود یا علاوه بر ردّ ثمن نیاز است که فروشنده خانه "فسختُ" هم بگوید؟
در مسأله د
مرحله دوم: مسقطات خیار حیوان
در این مرحله یک مسأله بیان می‌کنند:
مسألة: یسقط هذا الخیار بأمور:
آخرین مسأله در خیار حیوان بررسی مسقطان این خیار است. مرحوم شیخ به سه مسقط اشاره می‌کنند دو مسقط اول را چون تکراری است توضیح نمی‌دهند و مسقط سوم را بررسی می‌نمایند.
مسقط اول: شرط ضمن عقد
اگر در ضمن عقد شرط کنند سقوط خیار خیوان را نافذ است.
سؤال: آیا می‌توان ضمن عقد شرط کرد قسمتی مثلا یک روز از خیار حیوان ساقط شود؟
جواب: بله چنانکه فاضل جواد در مفتاح ا
همه ما کارشناسان بررسی کننده حوادث کاری ، باید به یک نکته مهم توجه داشته باشیم و آن اینکه اگر قانونگذار ،  در راستای جلوگیری از بروز حادثه ، در ارتباط با انجام یک کار خاص  و یا در ارتباط باکار با یک دستگاه خاص ، مقرراتی را  وضع نمود و اتفاقا ً حسب تصادف ، حادثه ای در هنگام انجام کار و یا کار با دستگاه دیگری رخ داد که هیچ سنخیت و تشابه و ارتباطی با آن کار و دستگاهی که قانونگذار برای آنها مقرراتی را وضع نموده است نداشت  ، ولی اگر مقررات مربوط به آ
دوره ۰، شماره ۱۸ - ( ۷-۱۳۹۷ )
گونه‌شناسی دلایل و شواهد کاربرد «اسم خدا» به معنای اسم عینی در احادیث اهل بیت (ع) PDF
عرفان خراسان و ابن‌عربی، تفاوت‌های نظری PDF
عرفان و تصوف در منظومۀ فکری علامه مجلسی PDF
جایگاه صبر در منظومۀ فکری نجم ‌دایه PDF
جایگاه و نحوۀ تعامل فکر و ذکر در سنت اول عرفانی PDF
تمایز عرفان عملی و اخلاق از حیث موضوع PDF
تحلیل روش‌شناختی تفسیر عرفانی و مبانی آن از منظر صدرالدین قونوی PDF
مرگ ارادی (تسلط بر نفس) PDF
ملاصدرا و جمع دیدگاه عرفا
از حضرت امام صادق علیه السلام روایت هست که إنَّ الله تبارک و تعالی : که خداوند تبارک و تعالی برای مومن یک چیزی را ضمانت کرده ، اگر کسی اقرار کند به ربوبیت خدا و اقرار کند به نبوت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و اقرار کند به امامت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و آن چیزی را که خدا به او واجب کرده انجام دهد خداوند او را در جوار خودش قرار دهد. 
این مسئله جوار خداوند یعنی چه ؟ اینجا بحثی در عرفان مطرح است به نام مسئله قرب ، قرب را عرفا به دو
به نام خدای مهدی عج


استاد علیرضا پناهیان:به همهٔ کسانی که تاکنون در #مراسم پیاده‌روی #اربعین حسینی شرکت کرده‌اند تبریک عرض می‌کنم. بنده بعد از آنکه نه سال قبل برای اولین بار در ایام اربعین حسینی به #کربلا مشرف شدم، دیگر در ایام دیگری غیر از اربعین به کربلا  نرفتم و سعی می‌کنم حتماً «اربعین» به کربلا بروم و در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کنم. چون احساس می‌کنم در اربعین، حرمت #حرم اباعبدالله(ع)  بهتر نگاه داشته می‌شود؛ در اربعین دیگر کسی آ
جلال الدین رومی ،سراینده مثنوی معنوی د رکتاب خود راجع به لزوم شناسائی انسان از طرف خود می گوید : 
صد هزاران فصل داند از علوم 
جان خود را می نداند آن ظلوم 
داند او خاصیت هر جوهری 
د ربیان جوهر خود چون خری 
که همی دانم یجوز و لا یجوز 
خود ندانی تو یجوزی یا عجوز
این روا آن نا روا دانی و لیک 
خود روا یا نا روائی بین تو نیک 
قیمت هر کاله میدانی که چیست 
قیمت خود را ندانی احمقی است 
.حاج ملاهادی سبزواری در زمان ناصرالدین شاه در خراسان می زیسته است . او
بابا طاهر همدانی ( عریان ) از عرفا و شاعران قرن پنجم هجری قمری و هم عصر با طغرل بیک سلجوقی بوده است. بابا لقبی بوده که در گذشته به پیروان وارسته می دادند و لقب عریان به کسی داده می شد که از تعلقات دنیایی بریده باشد. آرامگاه باطاهر در شمال شهر همدان در ابتدای ورودی شهر قرار دارد. بسیاری از گردشگران که از این سمت وارد شهر همدان می شوند اولین مکانی که از آن دیدن می کنند آرامگاه باباطاهر است. بنای مقبره باباطاهر در ادوار گذشته چندین بار بازس
توقیف خودروی لیزینگی برای مهریه
مهریه تعهدی است که در ضمن عقد نکاح برعهده ی زوج قرار می گیرد و زوجه حق دارد هر زمان که مایل باشد آن را مطالبه کند. در سالهای اخیر با توجه به تغییر شرایط اقتصادی جامعه و همچنین تعیین مبالغ هنگفتی بابت مهریه که موجب افزایش سرسام آور بدهکاران مهریه شد، مسئولان دستگاه های قضایی بر آن شدند که پرداخت مهریه را از حالت عندالمطالبه( هر زمان که مطالبه شود، باید پرداخت گردد) به حالت عندالاستطاعه ( در صورت داشتن تمکن مالی
کافی است یک ساعت از وقت خود را صرف گردش در شبکه های اجتماعی کنید تا متوجه شوید عرصه عمومی فرهنگ ما پر شده است از افسانه هایی که انسان را تشویق می کنند تمام سرمایه ها و تلاش خود را صرف کسب پول و شهرت کند. افسانه هایی مانند این که " برای دست یافتن به هدف کافی است آن را تصور کنی"، " همه چیز فقط به خودت بستگی دارد"، "اگر تلاش کنی به هرچه میخواهی خواهی رسید" و هزار افسانه بی اساس دیگر.
 
و نکته مهم این است که این افسانه ها هدف را هم تعریف می کنند. هدف همیشه
    میرزا حسینعلی نوری مازندرانی پیامبر خود خوانده بهائیان زمانی که در بغداد به حالت تبعید بسر می برد، در سال 1278 قمری برابر با 1861 میلادی کتابی در جواب سوالات حاجی سید محمد خال دائی علی محمد شیرازی و در اثبات ادعای علی محمد باب که خود را قبلاً از پیروان او می دانست، در طی دو شبانه روز نوشت. این کتاب معروف به رساله خالویه بود که بعدها به اسم ایقان نامیده شد.

    حسینعلی مازندرانی با ذکر مطالب خلاف واقع و یک سلسله تحریفات در آیات و احادیث اسلامی
گردشگران می دانند همیشه مسیرهای بسیاری برای
رسیدن به مقصد وجود دارد ولی مسیر بهتر همیشه کوتاهترین مسیر نیست؛ برای انتخاب
مسیر مناسب باید امنیت، ترافیک، سرعت، طول مسیر و البته جاذبه های آن را در نظر
گرفت.
شباهت بسیاری بین سفر و پیشرفت وجود دارد.
همانطور که مجموعه وسایل سفر، انتخاب مقصد، انتخاب مسیر، زمان بندی و برنامه ریزی
و کیلومتر کیلومتر پیمودن راه تشکیل دهنده یک سفر خوب است، برای پیشرفت هم باید
ابتدا هدف را تعیین نموده و سپس بهترین راه
خیانت در امانت پول،
قانون مدنی در ماده ۶۰۷ در تعریف امانت یا  ودیعه مقرر می دارد :  ودیعه
عقدی است که به موجب آن یک نفر مال خود را به دیگری می سپارد ، برای آنکه
آنرا مجانا نگه  دارد . ودیعه گذار را مودع و ودیعه گیر را مستودع یا امین
می گویند.
استدلال کسانی که اعتقاد دارند پول می تواند به عنوان امانت به کسی
سپرده شود اینست که مورد معامله در عقد  ودیعه حتما باید مال باشد و هیچ
 تردیدی نیست در اینکه پول نیز مال است .
اساتید حقوق معتقدند مورد  ودی
اگر زن طلاق بخواهد
طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی : زوج ( شوهر ) هر زمان که بخواهد میتواند بدون نیاز به اثبات دلیل خاصی زوجه ( زن ) خود را طلاق دهد بنابراین در طلاق از سوی مرد محدودیتی وجود ندارد بجز پرداخت حقوق مالی زن مثل ، مهریه و نفقه و اجرت المثل . طلاق باید به صیغه طلاق و با تشریفات مخصوص و حضور دو شاهد مرد عادل اجرا شود البته میان طلاق از سوی مرد با طلاق به درخواست زن تفاوت هایی وجود دارد که ما در ادامه به این تفاوت ها خواهیم پرداخت موارد انحلال نک
* استاد ارجمند جناب ابراهیم
زاده با سلام و ادب و احترام

خواهشمند است در صورت تمایل جواب دهید که
در حدیث قدسی آمده است :

من گنج مخفی بودم و دوست داشتم شناخته شوم
; پس خلق کردم تا شناخته شوم .

سؤال این است : خدا چه نیازی داشت شناخته
نشود؟

 

بسم الله الرحمن الرحیم

کنت کنزا مخفیا.فاحببت ان اعرف...- حدیث
قدسی

بهتراست بازهم از روش جلب بالغ فکری حضرت
مولانا بهره بگیریم که گفت:

 

خانه بر کن کز عقیق این یمن

صد هزاران خانه شاید ساختن

گنج زیر خانه است و چ
از نظر باورهای انحرافی دراویش ، به آن دسته از افرادی که در سیر و
سلوک صوفیانه ، به شیخ و پیری معین انتساب نداشته و منازل سلوک را با توسل به
روحانیت رسول اکرم طی می کنند اویسی می گویند.

فرقه اویسیه با تفسیر غلط از  مساله نبوت و شفاعت ، برای
حجیت بخشی به خود مطالب بی مایه ای را ابداع نموده  که نظیر آن را در
سایر فرقه های صوفیه نیز مشاهده نمی شود.

برای نمونه  در مسئله شفاعت به مریدان القاء
شده  اقطاب این سلسله دارای جواز شفاعت امت محمدی می باشن
فکر جدید ، قانون جذب این عقیده است که با تمرکز بر افکار مثبت یا افکار منفی ، افراد می توانند تجربیات مثبت یا منفی را به زندگی خود وارد کنند 1 ، 2. این عقیده مبتنی بر این عقیده است که مردم و افکار آنها هر دو "انرژی خالص" هستند و این که از طریق فرآیند "انرژی انرژی مشابهی را جذب می کند" فرد می تواند سلامت ، ثروت و روابط شخصی خود را بهبود ببخشد.
قانون جذب یکی از محبوب ترین "قوانین جهانی" عرفا 3 است. طرفداران این عقیده عموماً تکنیکهای نوآوری شناختی را با
قرنطینه خانگی من که تا اینجا هر چیزی بوده جز بی‌حوصله، تقریبا هر کاری که دارم با دورکاری قابل انجام است و همه هم که می‌گویند: خُب، حالا که قرنطینه توی خانه‌ای بیا و کار ما را زودتر انجام بده و خلاصه دچار شلوغی شده‌ام که بیش از هر چیزی کلافه‌کننده است.
اما در میان این کارهای پی در پی چیزی که بیشتر کلافه‌ام کرد حضور موشی در خانه ما بود که بالاخره امروز بعد از دو هفته بالا و پایین گیرش انداختیم. اولش مادرم متوجه‌ام کرد که شما در خانه‌تان موش
استحیاء از حیاء و شرم است و حیاء از صفات حمیده و اخلاق پسندیده است و اخبار در فضیلت آن بسیار است:از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده که فرمود 
«الْحَیَاءُ مِنَ الْإِیمَانِ، وَ الْإِیمَانُ فِی الْجَنَّة»
 (حیاء از ایمان و ایمان در بهشت است)
«الْحَیَاءُ وَ الْعَفَافُ‏ وَ الْعِیُّ  مِنَ الْإِیمَانِ.»
 (حیاء و پاکدامنى و خوددارى از سخنى که نمیداند، از ایمان است) و نیز فرمود
«الْحَیَاءُ وَ الْإِیمَانُ‏ مَقْرُونَانِ‏ فِی قَرَنٍ فَإِذَا ذَه

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها